5 způsobů jak hormonální jóga pomáhá při otěhotnění (i po porodu)

— 18.5.2018 —

Dnešní společnost na nás ženy klade veliké nároky. Během pár let máme dostudovat, vybudovat kariéru, najít svého prince na bílém koni, zajistit hnízdo a následně do něj zplodit dítě. Když nejde vše jako po drátkách a miminko se delší dobu nedaří, často cítíme zklamání, že nesplňujeme „standard“ doby. Při tom všem společenském tlaku se nám může stát, že zapomeneme na to nejdůležitější – na sebe!

Hormonální jógová terapie a těhotenství

Jedině zdravotní problém jakým je i neplodnost nás dokáže přimět k tomu, abychom se zastavily. Zamyslely se nad tím, jaké jsme, co doopravdy chceme a cítíme. Každá „ne-moc“ nám ukazuje cestu a pomáhá nám pochopit naši životní situaci. Jóga je moudrým společníkem na této cestě. Ve chvíli, když už ale řešíme konkrétní zdravotní problémy, je načase přizvat do svého života jógovou terapii. Na rozdíl od klasické jógy, v jógové terapii učitel sestavuje pro své žáky speciální sestavy zaměřené na odstranění konkrétních zdravotních neduhů.

Jednu takovou sestavila brazilská psycholožka a jógová terapeutka Dinah Rodrigues. Jedná se o ucelenou sestavu cviků na odstranění problémů spojených hormonálním systémem. Hormonální jógová terapie podle Dinah nazírá na neplodnost stejně jako na další zdravotní problémy spojené s hormony celostně. Neodděluje tělo a mysl a její sestava cviků působí na všech úrovních.

Pojďme se nyní podívat na způsoby, kterými hormonální jógová terapie při problémech s otěhotněním pomáhá.

 

1) očista těla

Někdy stačí málo – vyčistit staré nánosy z těla, povzbudit živoucí energii buněk, a miminko má hned větší chuť přijít do maminčina těla, které ho bude vyživovat následujících devět měsíců. Díky dechovým cvičením zvaným pránájáma dochází k pročišťování organismu a vypuzování toxinů z těla.

Funkcí výdechu je odvod CO2 a zplodin metabolismu buněk. Právě na kvalitě výdechu závisí kvalita čištění organismu a posilování imunity. Toho můžeme dosáhnout jedině dýcháním, které ovládáme vůlí. Pránájáma, vědomé dýchání, je neodmyslitelnou součástí jógové praxe a v hormonální jógové terapii má své místo.

Hormonální jógová terapie a klidná mysl

2) zklidnění mysli

Příjemným „vedlejším“ přínosem cvičení hormonální jógové terapie je emoční stabilita. Psychický a fyzický stav těla jsou propojené nádoby a stres bývá často zodpovědný za hormonální nerovnováhu v těle.

Jógové pozice (asány) mají psychosomatický účinek, cvičením našeho těla působíme i na naše myšlenky a pocity. Sestava cviků spolu s vědomým dechem pomáhá snižovat stres, zlepšuje náladu a dodává energii. Výsledkem je nový radostnější pohled na svět, klidná mysl a rozšířený náhled na vše, co se v nás a kolem nás děje.

 

3) vyživení ženských orgánů

Překážkou v otěhotnění bývá krom hormonální nerovnováhy často i špatné prokrvení pánevní oblasti nebo srůsty na vejcovodech. Při cvičení asán a díky speciálním technikám dechu se prokrvuje a tím vyživuje celá pánev včetně vaječníků a dělohy.

Při způsobu dýchání zvaném Bhastrika (kovářský měch) se břicho dynamicky vtahuje dovnitř, čímž se důkladně masírují břišní orgány a posilují všechny vrstvy břišních svalů. Hormonální jógová terapie je tak i skvělým pomocníkem k lepšímu trávení a celkovému povzbuzení metabolismu.

 

4) harmonizace hormonálního systému

Následkem dlouhodobého užívání hormonální antikoncepce, zvýšenou chemickou zátěží našeho životního prostředí nebo stresem může snadno dojít k hormonální nerovnováze. Hlavním posláním hormonální jógové terapie je opětovné probuzení tvorby ženských hormonů estrogenu a progesteronu.

Pravidelné praktikování hormonální jógové terapie harmonizuje celý hormonální systém. Při cvičení dochází k přímé masáži a stimulaci hormonálních žláz – vaječníků, štítné žlázy, hypofýzy příštítných tělísek a nadledvinek.

Hormonální jógová terapie a povzbuzení hormonálního systému

5) probuzení pánevního dna

Díky cvičení hormonální jógy posilujeme svaly celého těla a především často oslabené pánevní dno. Dlouhé hodiny sezení v autě a v kanceláři způsobují, že svalstvo pánevního dna postupně ochabuje. To může vést až k zúžení a neprůchodnosti vejcovodů.

Jógová hormonální terapie jemně a přirozeně posiluje a uvolňuje pánevní dno. Pevný střed těla přispívá k lepšímu držení těla a je prevencí bolesti zad. Dochází k celková regeneraci a zvýšení pružnosti těla.

 

P. S.: Naučíte-li se sestavu ještě před otěhotněním, po porodu jako když ji najdete! Cvičení vám pomůže posílit pánevní dno, které dostalo během těhotenství zabrat. Rychleji se dostanete do původní kondice a odstraníte i případnou drobnou inkontinenci, která je s oslabeným středem těla často spojená. Příjemným bonusem navíc je, že hormonální jóga zvyšuje u kojících maminek laktaci.

 

————————————————————————————————————————————————————————

  Šárka Simonidesová,   Hormonální terapie, těhotenství

 

 

 

————————————————————————————————————————————————————————

Další články:

 

 

 

Všechna práva vyhrazena © 2017-2018

Obchodní podmínky

Zpracování osobních údajů

Hormonální jógová terapie a těhotenství

Hormonální jógová terapie a těhotenství

Hormonální jógová terapie a klidná mysl

Hormonální jógová terapie a povzbuzení hormonálního systému

Šárka Simonidesová - kurzy a semináře, hormonální jógová terapie

Hormonální jógová terapie a těhotenství

Hormonální jógová terapie a klidná mysl

Hormonální jógová terapie a povzbuzení hormonálního systému